ご無沙汰しております(I'm back now!)

大変大変ご無沙汰していますこんなに月日が経つとは。。。最後の投稿から4ヶ月半も経ってしまいました月日が経つのは早いですね。

さて、この4ヶ月半実はとってーーーーーーーーも忙しかったのです。そして、今日はご報告


博士課程の最後の課題である博士論文が終わり、12月に晴れて卒業します論文の内容はもちろんコーヴェ語です461ページの文法書を書きました。まだまだ書きたいこともあったのですが、とにかく9月20日までに終わらせないといけなかったので、必死必死必死。寝る、食べる、書くの生活で、最後は、文字通り「老体に鞭を打つ!!」を実感しながらの生活でしたまぁ。。。こつこつとしていたらこんなにもならなかったのですがねぇ

というのも、日本の家族とニューヨークにいる友達が12月の私の卒業式に来てくれると言うことで、論文の終わりが見えていなかった7月にチケットを買ったのでしたひぇーーー式に出られなかったら、来てもらった意味がないと必死に終わらせましたおかげで良い原動力になりました

さて、ハワイ大学では、まず、論文を、論文委員の先生方(5人以上)に提出します。そして、1ヶ月後に2−3時間の口述試験。その後、改訂して最終版を大学に提出します。そして、この最終版の提出が昨日終わりましたということで、さらば論文と言いたいのですが、来年再来年を目処に出版したいと思っているので、まだまだ改訂は続きそうです

(It has been a LOOOOOONG time since the last entry, but I am back now. What had I been doing?? Well...I finished my PhD dissertation, which is a grammar of KoveIt's the first full linguistic description on KoveThe last couple of months were a bit rough because my life pattern was sleep-eat-write-eat-write-eat-write However, it was a very remarkable time

I didn't think that I could finish it by September 20th. However, I had to do because my family in Japan and best friends in NY purchased their air ticket to come for my December graduation ceremony. If I hadn't finish, their trip would have been meaningless. It gave me motivation

Here, in Hawaii, after submitting our dissertation to the dissertation committee, we take an oral defense about one month later. Then, we revise it, based on comments from the committee and give the final version to the university Although I am done with this now, I hope to publish my dissertation in the future, so my work is still on-going

さて、こちらが論文の表紙の一部
front page

そして、口述試験後に友人からレイの花をもらい。。。(leis from friends)
IMG_2510.jpg

さらに、口述試験日は私の誕生日ということで、なんと、私の指導教官の先生が誕生日ケーキを用意してくれていました。そこには、Dr. Hirokoって書かれてあります祖母に「Dr. Hirokoだよ」って言ったら、祖母は私がお医者さんになったと思ったみたい。。。(The oral defense was on my birthday, so my professor prepared a birthday cake!)
IMG_2486.jpg


さて、卒業後は何を。。。?(after my PhD...?)
PB020005.jpg

PB020011.jpg

PB020025.jpg

PB020019.jpg





<< Happy New Year! | HOME | 精霊 (spirit mask) >>


Comments

Congrats!!!!dr.hiroko!!!!

Congratulations !!!!!
I'm soooooo proud of you;)

ひろこさん、論文無事終了おめでとうございます(((o(*゚▽゚*)o)))すごいですねー‼461ページ⁈⁉果てしないページ数(@_@)
可能ならば、私も12月の卒業式にかけつけたい気持ちでいっぱいです(/ _ ; )ひろこさんに会いたいなぁ〜♥

Hooray! So happy that you have time again for things like bees and blogging. And soon we will watch you graduate!

Only the administrator may view.

Only the administrator may read this comment.

Post a comment


Only the blog author may view the comment.

 HOME