Profile

佐藤寛子 Hiroko Sato

Author:佐藤寛子 Hiroko Sato
ハワイ在住。パプアニューギニアの西ニューブリテン島の言語を研究中
好きなこと:自然の中にいること。探検。

Latest journals

Latest comments

Latest trackbacks

Monthly archive

Category

Search form

Display RSS link.

Link

Friend request form

メモリアルデー(memory of Memorial day)

これ、私の左腕です。(This is my bio-arm)
IMG_5132.jpg

もう一枚 (one more)
IMG_5135.jpg

今日からちょうど4年前の2009年に肩を骨折しましたどうやって。。。?なんと、海に入ろうとしていた際に、波に押し上げられ肩から落ちましたそして、バキッっという音を聞きました
(My shoulder got fractured on May 25th, 2009, which was four years agoI was about to go inside water on a beach, but the strong waives pushed me up, and I fell down onto a shoulder. I heard something crack)

1週間後に手術をして鉄の腕が完成今も、プレートとスクリューは入ったままです私を怒らすとこの鉄の腕がでてきます(なーんて)
(I had a surgery to insert screws and a plate, which I still have. Don't make me angry. Otherwise, my bio-arm would come out and punch you)

手術から少ししてリハビリを始め5ヶ月ほどリハビリに通いました
(I started to go rihab after the surgery)

まーそれにしても、痛いのなんのって。そして、痛み止めの副作用も激しくて。やっぱり、アメリカの薬は強いです
(Anyways, it was SO painfulIn addition, I had strong side affects)

骨折してから、沢山の人がお見舞いにきてくれました
(Many of my friends came to see me )
IMG_5094.jpg

そして、沢山の友人が看病をしてくれましたなかでも、大親友のエミリーとルームメートのジャウィーには本当に本当にお世話になりましたエミリーは何日か一緒に泊まってくれて、夜中も起きて看病してくれました。そして、手術の日には早朝からずっっーーーと付き添ってくれました。ジャウィーも毎日ご飯を作ってくれて、時にはお味噌汁まで通院もついてきてくれて、先生の話しを聞いてくれました。
(Many friends helped me, especially I much thank my best friend, Emily and my ex-roommate Jawee. Emily stayed with me for several days and took care of me, even in the midnightShe came to a hospital with me on the day of the surgery from early morning until the end of the day. Jawee took care of me, too, including cooking. Even he cooked Miso soup Also, he regularly came to see a doctor with me)

痛い思い出だけれど、友人の優しさをとっても感じた思い出です。みんな、ありがとうー。私の腕は健在です (While it was a bad experience, I had such a wonderful memory with my friends, feeling their love)

親友エミリーと (with my best friend, Emily)
IMG_5111.jpg

ある日のパスタ(a day of pasta)
IMG_5116.jpg

自宅でのパーベキュー。(BBQ in our apartment)
IMG_5143.jpg

寂しくないようにみんないつも来てくれました
(They always accompanied me not to feel lonely)

Much Mahalo

<< 昼寝中に。。。 | HOME | 野菜 (Veggie) >>


Comments

Post a comment


Only the blog author may view the comment.

 HOME