朝の目覚まし(my morning alarm)

以前お伝えしたように、村の朝は鶏の鳴き声で始まります彼らは、4時過ぎから、鳴き出し、その鳴き声は6時前にはピークに達します本当にうるさいです。日本やアメリカなどの都市では、車や電車などの「騒音」が言われていますが、朝方の鶏の鳴き声は、どんな騒音にも勝ちますそのため、朝がゆっくりな私にとっては、鶏の鳴き声は強敵

この鶏達、鳴くのは朝だけではないんですよ日中も鳴きます。時に、声を枯らしながら鳴きます(これには、かなり驚き

まぁ、ルクおじさん曰く、朝方から鳴くのが彼らの仕事らしいですが。。。そんな、鶏の鳴き声も、最近、朝、聞くことがなく、寂しい今日この頃です

IMG_5743.jpg


IMG_0100.jpg

IMG_6766.jpg

Do you know how noisy cocks are? Pretty noisy more than anything elseThey start crying around 4am and their volume gets maximum around 6am Even they cry during the daytime, and they sometime lose their voiceUncle Luku said that it is their dutybut yet....somehow I am missing it now

<< 思い出 (memory with anty Mete) | HOME | 貝のお金 (shellmoney) >>


Comments

Post a comment


Only the blog author may view the comment.

 HOME